Documenten
Gymrooster
Het gymrooster vindt u hier:
Klachtenregeling
Directie en personeel proberen hun werkzaamheden op school zo goed mogelijk uit te voeren. Als er desondanks toch klachten zijn naar aanleiding van dit functioneren, is het verzoek als volgt te handelen:
- Ga in eerste instantie met uw klacht naar degene die het betreft en probeer samen een oplossing te vinden.
- Komt u er samen niet uit of is het gesprek onbevredigend verlopen, neem dan contact op met de directie om tot een oplossing te komen.
Contactpersonen klachtenregeling
Als de gesprekken met betrokken leerkracht en de directie geen oplossing hebben gebracht, kunt u zich met uw klacht wenden tot de contactpersoon. Dit is teamlid Mirjam Stokman (zij is bereikbaar via Parro). Zij zorgt ervoor dat de klachten van kinderen of ouders serieus worden genomen en op een passende manier worden afgehandeld. Elke ouder of kind kan een beroep op een van hen doen als er problemen zijn. In overleg met de contactpersonen wordt bekeken wat te doen of wie er kan worden ingeschakeld om tot de beste oplossing te komen.
Als het nodig is, wordt een klacht doorverwezen naar de externe vertrouwenspersoon en/of de onafhankelijke klachtencommissie van de besturenorganisatie waarbij wij als school zijn aangesloten.
Vertrouwenspersoon (extern)
De vertrouwenspersoon functioneert als aanspreekpunt bij klachten. Enkele taken zijn:
- Nagaan of door bemiddeling een oplossing kan worden gevonden;
- Nagaan of de gebeurtenis aanleiding geeft tot het indienen van een klacht;
- Indien gewenst de klager begeleiden bij de verdere procedure.
De vertrouwenspersoon is verplicht tot geheimhouding van alle zaken die hij in die hoedanigheid verneemt. Deze plicht blijft ook als de betrokkene zijn taak heeft beëindigd. De vertrouwenspersonen zijn benoemd door het bestuur. Voor de Oosteinder is dit Marije Kooiker, zij is te bereiken via 06-48565069 en m.kooiker@1801.nl
Vertrouwensinspecteurs
Er bestaat ook de mogelijkheid om contact op te nemen met het meldpunt vertrouwensinspecteurs. U kunt daar voor de meest uiteenlopende klachten terecht. Dit kan onder andere zijn: seksueel misbruik, seksuele intimidatie, fysiek geweld, psychisch geweld zoals grove pesterijen, discriminatie, onverdraagzaamheid, fundamentalisme, radicalisering en extremisme. Het meldpunt is te bereiken op telefoonnummer 0900-1113111.
Landelijke klachtencommissie
We zijn aangesloten bij Landelijke Klachtencommissie Onderwijs (LKC)
Stichting Onderwijsgeschillen
Postbus 85191
3508 AD Utrecht
030-2809590
Kwaliteitskaart verzuim
Wij hebben afspraken rondom verzuim genoteerd in een kwaliteitskaart.
Kwaliteitskaart scheiding
We hebben afspraken rondom scheiding genoteerd in een kwaliteitskaart.
Medicijnenprotocol
Sinds schooljaar 2019-2020 zijn wij verplicht om een medicijnprotocol te hebben. Dit heeft als voordeel dat wij een eenduidige aanpak hanteren op de Oosteinder.
Onze school hoort bij het bestuur van Stichting voor Katholiek Onderwijs in Aalsmeer. De SKOA volgt het standaard Model- protocol medische handelingen op scholen afkomstig van de website van de PO raad.
Dit protocol heeft als doel:
- Kinderen waarbij noodzakelijk medisch handelen noodzakelijk is, zijn goed in beeld. Elke leerkracht weet wat er gedaan moet worden een noodsituatie zich voordoet. (Denk aan een epileptische aanval of het hanteren van een epipen).
- Kinderen waarbij (incidentele) medicijnvertrekking nodig is op verzoek van de ouders, kunnen beter bediend worden door de leerkracht om dat zij goed op de hoogte zijn van de handeling die hij/ zij uit moet voeren. Deze informatie krijgt de leerkracht doordat zij van de ouders een ingevuld formulier hebben gekregen waarop staat hoe en wat het kind toegediend moet krijgen. (Denk aan antibiotia of methylfenidaat)
Wat vragen wij van u als ouders:
- Heeft u een kind waarbij juist medisch handelen noodzakelijk is, dan vult u jaarlijks aan het begin van het schooljaar, samen met de leerkracht een formulier in, waarbij u uw toelichting kunt geven. Zo is alle informatie actueel.
- Mocht uw kind (incidenteel) medicatie nodig hebben, dan vragen wij u onderstaand formulier te downloaden en het tezamen met de medicatie aan de leerkracht van uw kind te geven.
Plattegrond school
In dit document vindt u terug wie in welk lokaal zit.
Verlofaanvragen
Kinderen mogen niet zomaar van school wegblijven. Wanneer het nodig is, kunt u een verlofaanvraag indienen.
De richtlijnen en het formulier vindt u hieronder. Het aanvraagformulier kunt u downloaden en digitaal invullen. Daarna kunt u deze als bijlage via Parro naar de directie/administratie sturen. Handmatig invullen mag ook, u kunt het formulier dan inleveren bij de administratie.
Richtlijnen extra vrije dagen
Verlof aanvraagformulier
Verklaring werkgever of zelfstandige