Leerlingenraad

Wij werken met een leerlingenraad. Elk jaar in september worden verkiezingen gehouden in de groepen 6, 7 en 8. De kinderen kunnen zichzelf kandidaat stellen en uit elke klas komt er een vertegenwoordiger in de leerlingenraad. De leerlingenraad denkt mee over onderwerpen die voor hen belangrijk zijn. Te denken valt aan de inrichting van het gebouw, buitenspelen en activiteiten. Op deze manier maken wij kinderen verantwoordelijk voor de omgeving waar in zij leven. Juf Eveline begeleidt de leerlingenraad. De raad komt 5x per jaar bij elkaar voor een vergadering. Dankzij de leerlingenraad hebben wij sinds mei 2024 een net rondom het voetbalveld zitten, zodat we bal minder vaak gehaald moet worden. Ook is de leerlingenraad verantwoordelijk voor de Goede Doelen actie die we elk jaar houden. De raad zoekt een goed doel uit en gaat de klassenrond om hier over te vertellen en geld in te zamelen.